تکنیک تنفس در درمان وسواس فکری

با سلام

من توی این قسمت می خوام در مورد تکنیک تنفس برای دور کردن فکرهای مزاحم و آرامش بیشتر حرف بزنم این روش واقعا به من خیلی از مواقع جواب داده

دوتا روش برای تنفس وجود داره

روش اول 

توی این روش ابتدا با آرامش هوا رو از طریق بینی تنفس کرده سپس چند لحظه نگه داشته بعد با آرامش و از طریق دهان خارج می کنیم

البته توی نظر خیلی ها این مسئله هست که باید توی مرحله دم مدت زمان بیشتری طول بکشه که این کاملا برعکسه و باید توی مرحله بازدم از طریق دهان تا حد ممکن با آرامش و مدت زمان بیشتری هوا خارج  شود

روش دوم

این روش معروفعه به 4-7-8 که خیلی موثر تره اونم اینطوریه که هوا رو که از بینی تنفس می کنید تا 4 ثانیه طولش بدید بعد 7 ثانیه نگهش دارید در آخر هم توی 8 ثانیه هوا رو از دهان خارج کنید البته مواظب باشید خفه نشیدسبز!!

همونطو که دیدید مرحله بازدم باید بیشتر باشه قبل از اینکه فکرها شروع بشه واقعا خوب کار می کنه البته توقع معجزه هم نیاید داشته باشدعینک