با سلام

توی این قسمت می خوام در مورد روش هایی  که برای کسانی که دوست دارند با وسواس فکری و اضطراب ها به صورت طبیعی و بدون دارو شرایطشونو بهتر کنند حرف بزنم مواردی که در زیر میاد در اصل از یک سایت خارجی گرفتماز خود راضی چیکار کنم همیشه دوست دارم درمورد وسواس فکری بیشتر بدونم همه اشون امیدوارکننده هستند روشهای مختلف عبارتند از:

1- چای بابونه و سنبل الطیب: خودم امتحانش نکردم هنوز البته اشاره شده که برای اضطراب های خفیف می تونه نشانه ها رو کاهش بده 

2- مکمل ها :
منیزیم: این برای کاهش اضطراب مناسب هست کسایی هم که کمبود منیزیم دارند دچار اضطراب میشن من خودم توی خونه عادت به مصرف خرمای زیادی داریم که خرما سرشار از منیزیمه توی این مورد فکر نکنم کمبود داشته باشم

 روغن امگا 3: این روغن گزارش شده که تا 20 درصد باعث کاهش وسواس میشه مخصوصا اگر روغم ماهی استفاده شه حتما سعی کنید توی برنامه تان مصرف ماهی داشته باشید اگر نه مکملشو استفاده کنید

3-رژیم غذایی ضد وسواس فکری: برای این مورد گزارش شده که تغذیه اهمیت بسزایی داره اشاره شده تا حد امکان از چربی، شکر ، گوشت و لبنیات پرهیز بشه و بیشتر روی آورده شه به سبزیجات و میوه جات البته اینم تاحدودی مشکله من خودم چربی و شکر رو خیلی رعایت می کنم ولی فکر می کنم مصرف گوشت از اونجایی که آهن داره مفیده

4- نخوردن قهوه: این مورد خیلی اشاره شده که حتما از خوردن قهوه صرف نظر بشه که محرک زیادی توی وسواس فکریه البته من خانوادهتن به جز بابام خیلی بندرت حتی چایی بخوریم

البته تا اینجا اگر تغذیه رو اجرا کنیم حتما هم برای سلامتیمون مفیده هم برای کنترل افکار از قدیم هم گفتن روح سالم در بدن سالمه

5-روشهای ریلکسیشن : منم یه مدت کار می کردم بدنبود روشهای مثل یوگا و مدیتیشن هم توی همین زمینه هست کلا با تنفس کار می کنه گفته میشه هرمون سروتوین آزاد می شه که یه هرمون آرامش دهنده هست

6-کم کردن زمان استفاده از فیس بوک: من خودم با فیس کار نمی کنم فکر کنم یکی دیگه از مزایای فیلترشم این مورد باشه!!

7- تکنیک تنفس: این روش واقعا خیلی از جاها جواب می ده قول می دم توی پست بعد بگم

امیدوارم این روشها بتونه کمکتون بکنه