سلام

در زمانی که افراد در دوران اضطراب و حمله وسواس فکری هستند متاسفانه تغذیه مناسبی شاید نداشته باشد باید افراد بدانند که دوران وسواس فکری و اضطراب های بالا تغذیه مناسب اهمیت دارد. البته تحقیقاتی روی عناصر حیاتی بدن در دوران وسواس فکری انجام شده است تا ببینند که کدام از عناصر در بدن در این دوره کم است.

خوب یکی از مهمترین مواردی که به آن اشاره می شود ویتامین B است می دانیم که بدن این ویتامین را درست نمی کند و نیاز دارد که حتما این ویتامین برای بدن تامین شود. در تحقیقی که در ژاپن روی 21 شرکت کنند با اختلالات اضطرابی و حمله وسواس فکری (پنیک) صورت گرفت مشاهده شد که  آهن و ویتامین B در خونشان کم می باشد.

ویتامین ها می توانند اثرات متفاوتی روی بدن بگذارند یکی از مواردی که در دوران افسردگی اشاره می شود ویتامین C می باشد که می تواند روی خلق و خوی افراد تاثیر بگذارد البته مقدار مصرف ویتامین ها هم اهمیت دارد که بهتر است از مشاور تغذیه استفاده شود.

خیلی خوب است زمانی که مضطرب هستید و حس های عجیبی را احساس می کنید روی آشپزی غذایی سالم برای بدنتان وقت بگذارید. شما برای سلامتی تلاش می کنید و سلامتی بدن یکی از مواردی است که باید برای آن هم زمان بگذارید.

البته ویتامین B برای بعضی از افراد اثر عکسی برای اضطراب می گذارد. به نظرم خوب است در مورد غذاهایی که مصرف می کنید و شاید باعث اضطراب و آرامش شما هم می شود در این پست حرف بزنید